Są umieszczane w celu zapoznania konsumenta o właściwościach, sposobie postępowania i ważnych informacjach wyrobu gotowego.
Oto kilka z nich:
Dbaj o czystość. Wrzuć do kosza. Znak ma przypominać nam, aby opakowanie po wykorzystanym produkcie trafiło tam, gdzie jego miejsce - tj. do pojemnika na śmieci. Opakowanie wyrzucone na trawę, do lasu lub rzeki
zanieczyszcza środowisko.
Oznaczenie CE umieszczone na produkcie lub jego opakowaniu jest deklaracją producenta, że jego produkt spełnia wymagania dyrektyw obowiązujących w
Unii Europejskiej.
Opakowania biodegradowalne - znak ekologiczny przeznaczony jest dla opakowań, które rozkładają się podczas kompostowania i nie uwalniają szkodliwych substancji. Mogą być kompostowane wraz z odpadami organicznymi.
Nie testowane na zwierzętach - znak ekologiczny jest to jeden z ekoznaków, którym sygnuje się produkty nie testowane na zwierzętach. Oznacza, że w fazie badań produkt nie był testowany na zwierzętach.
Oznaczenie ekologiczne najczęściej stosują producenci kosmetyków. Umieszczanie tego oznaczenia na opakowaniach nie jest poprzedzone
weryfikacją bądź certyfikacją.
Przyjazny dla ozonu (bezpieczny dla ozonu) ta infografika informuje konsumenta, że produkt nie zawiera freonów, które niszczą warstwę ozonową ziemskiej atmosfery, a tym samym przyczyniają się do globalnego ocieplenia klimatu.
Materiał łatwopalny. Należy zachować szczególną ostrożność i trzymać towar od źródła jakiegokolwiek źródła zapłonu.
Znak towarowy Zielony punkt to informacja, że producent wniósł wkład finansowy w budowę i funkcjonowanie systemu recyklingu i odzysku
odpadów polskiej organizacji Rekopol Organizacja Odzysku S.A. Zielony punkt widnieje na kartonach, puszkach, butelkach i innych produktach. Jest jednym z najczęściej stosowanych znaków na świecie.
Góra, nie przewracać. Oznacza że nie powinno się przewracać towaru oraz zachować ostrożność, nieprzestrzeganie tego oznaczenia może spowodować uszkodzenie towaru.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz